تغییر مسیر کشتی‌های ژاپنی از دریای سرخ-راهبرد معاصر
نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی: قطعنامه شورای حکام تعاملات میان ایران و آژانس را نادیده گرفته است قطعنامه شورای حکام علیه ایران تصویب شد پاسخ ایران به قطعنامه آژانس؛ راه‌اندازی مجموعه قابل‌توجهی از سانتریفیوژ‌های جدید و پیشرفته والری زالوژنی: جنگ جهانی سوم رسماً آغاز شده است وزیر خارجه ایران: عملیات وعده صادق ۳ علیه اسرائیل حتما انجام خواهد شد بیانیه مشترک ۷+۱ کشور در حمایت از ایران در نشست شورای حکام کمال خرازی: رای دیوان بین‌المللی کیفری در صدور حکم بازداشت نتانیاهو رسواکننده غربی‌هاست نماینده ایران در سازمان ملل: شورای امنیت به مصونیت اسرائیل پایان دهد شهردار یک شهر در ایالت میشیگان: برای دستگیری «نتانیاهو» و «گالانت» آماده‌ایم قطعنامه ضدایرانی امشب به رأی گذاشته می‌شود؛ ۶درخواست ۳کشور اروپایی از ایران آغاز فعالیت عراقچی در شبکه اجتماعی بلواسکای واکنش‌ها به حکم دادگاه لاهه برای بازداشت نتانیاهو بیانیه ضدایرانی تروئیکای اروپایی درباره برجام ادعای اتحادیه اروپا: اقدامات هسته‌ای ایران «توجیه غیرنظامی معتبر» ندارد عراقچی: ایران به گام غیرفنی اروپا پاسخ مناسب می‌دهد

تغییر مسیر کشتی‌های ژاپنی از دریای سرخ

رسانه‌های رسمی ژاپن اعلام کردند این کشور برای دور ماندن از تنش‌ها در دریای سرخ مسیر کشتی‌های خود را تغییر داده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۴ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 25
کد خبر: ۲۲۰۱۹۱

به گزارش راهبرد معاصر. شرکت‌های کشتیرانی ژاپنی پس از عملیات اخیر یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر آن هستند در دریای سرخ، شروع به تغییر مسیر خود کردند.

 

شبکه رسمی ژاپنی ان اچ کی در این خصوص گفت: شرکت‌های Nippon Yusen و Mitsui OSK Lines مسیر کشتی‌های خود را که به سمت قاره اروپا تغییر دادند. این شبکه اعلام کرد که این اقدام در چارچوب اجتناب از احتمال هدف قرار گرفتن کشتی‌های ژاپنی در دریای سرخ انجام می‌شود.

 

ان اچ کی اشاره کرد: کشتی‌ها به دماغه امید نیک در آفریقای جنوبی هدایت شدند. دیگر رسانه‌های محلی در ژاپن گزارش دادند که K Line و Ocean Network Express نیز مسیر کشتی‌های خود را به همین دلیل تغییر دادند.

 

طی هفته‌های گذشته، یمنی‌ها در «همبستگی با نوار غزه» که در معرض جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی و محاصره خفه‌کننده‌ای قرار دارد، چندین حمله به کشتی‌هایی که در دریای سرخ «عازم اسرائیل» بودند، انجام دادند.

 

این تغییر مسیر کشتی ها به افزایش حدود شش هزار مایل دریایی به دریانوردی تجاری معمول میان آسیا و اروپا منجر شده است که باعث تاخیر ۳ الی ۴ هفته ای رسیدن کالاها به مقصد خود می شود.

 

گفتنی است که سالیانه حدود ۱۹ هزار کشتی از کانال سوئز عبور می‌کنند. این کانال که به دریای سرخ منتهی می شود، یکی از آبراه های مهم تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا و آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می شود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
آخرین اخبار