تغییر مسیر کشتی‌های ژاپنی از دریای سرخ-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

تغییر مسیر کشتی‌های ژاپنی از دریای سرخ

رسانه‌های رسمی ژاپن اعلام کردند این کشور برای دور ماندن از تنش‌ها در دریای سرخ مسیر کشتی‌های خود را تغییر داده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۴ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 25
کد خبر: ۲۲۰۱۹۱

به گزارش راهبرد معاصر. شرکت‌های کشتیرانی ژاپنی پس از عملیات اخیر یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر آن هستند در دریای سرخ، شروع به تغییر مسیر خود کردند.

 

شبکه رسمی ژاپنی ان اچ کی در این خصوص گفت: شرکت‌های Nippon Yusen و Mitsui OSK Lines مسیر کشتی‌های خود را که به سمت قاره اروپا تغییر دادند. این شبکه اعلام کرد که این اقدام در چارچوب اجتناب از احتمال هدف قرار گرفتن کشتی‌های ژاپنی در دریای سرخ انجام می‌شود.

 

ان اچ کی اشاره کرد: کشتی‌ها به دماغه امید نیک در آفریقای جنوبی هدایت شدند. دیگر رسانه‌های محلی در ژاپن گزارش دادند که K Line و Ocean Network Express نیز مسیر کشتی‌های خود را به همین دلیل تغییر دادند.

 

طی هفته‌های گذشته، یمنی‌ها در «همبستگی با نوار غزه» که در معرض جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی و محاصره خفه‌کننده‌ای قرار دارد، چندین حمله به کشتی‌هایی که در دریای سرخ «عازم اسرائیل» بودند، انجام دادند.

 

این تغییر مسیر کشتی ها به افزایش حدود شش هزار مایل دریایی به دریانوردی تجاری معمول میان آسیا و اروپا منجر شده است که باعث تاخیر ۳ الی ۴ هفته ای رسیدن کالاها به مقصد خود می شود.

 

گفتنی است که سالیانه حدود ۱۹ هزار کشتی از کانال سوئز عبور می‌کنند. این کانال که به دریای سرخ منتهی می شود، یکی از آبراه های مهم تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا و آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می شود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار